historie

Het nu is ooit begonnen met een geschiedenis. Zie hieronder de rijke geschiedenis van scouting bladel!

nu

Jubileum Scouting Bladel

Scouting Bladel bestaat 75 jaar!

14 maart 2020

NL DOET!

Scouting Bladel organiseert samen met RSZK Kempenland een leuk programma waar kinderen en ouderen samenkomen.

pannenkoeken wandeling

Scouting Bladel heeft een openbare wandeling georganiseerd met loopvereniging No-Limits uit Bladel. Keuze uit een route van 5, 10 en 15 km. Na het wandelen lekker nagenieten met een heerlijke pannenkoek!

2013 - 2016

grote verbouwing

Tijdens deze jaren heeft een grote verbouwing plaatsgevonden. De keuken (nieuwe kant) is vernieuwd tussen 2013 en 2014. De keuken, natte ruimte, leidinglokaal en garderobe aan de oude kant is vervangen voor een nieuwe natte ruimte met meer douches en een prachtig eigentijds leidinglokaal tussen 2014 en 2016. Tijdens de open dag in 2016 is de vernieuwde blokhut feestelijk geopend door burgemeester Boy Swachten van gemeente Bladel.

november 2015

worstenbrood actie

Scouting Bladel is in 2015 gestart met het verkopen van worstenbroodjes in december. Tijdens de feestdagen kan iedereen zo genieten van deze heerlijke Brabantse lekkernij.

De worstenbrood actie is ter vervanging van de fakkel actie.

10 augustus 2009

oprichting stichting Scouting sint willibrord bladel

De oprichting van de stichting is essentieel om de blokhut effectief te kunnen beheren. Het onderhoud en verbouwing van de blokhut kan op deze manier gescheiden blijven van het Scouting spel voor de jeugdleden.

jubileum 60 jaar

Gezamenlijk zomerkamp in Middelbeers

grote verbouwing

Een heel nieuw deel van de blokhut is aangebouwd. Een aanvullende slaapzolder en speellokaal is ontstaan. Ex-voorzitter Paul van de Weijer heeft daarvoor destijds een steen in de blokhut mogen plaatsen.

jubileum 50 jaar

Gezamenlijk zomerkamp in Wiltz

oliebollen actie

In 1985 is Scouting Bladel begonnen met het bakken van ambachtelijke oliebollen tijdens de jaarlijkse kerstboom verbranding. Dit is een enorm succes gebleken, waardoor in 1996 is besloten om te starten met het bakken van oliebollen tijdens oudjaar.

Kerstboom verbranding

De kerstboomverbranding wordt sinds 1984 georganiseerd tijdens de eerste zaterdag na Driekoningen. De hele dag komen mensen kerstbomen brengen. Enthousiaste kinderen gaan op eigen initiatief het dorp in om kerstbomen te verzamelen. In ruil daarvoor maken ze kans op mooie prijzen.

Met een lampionnenoptocht wandelen de mensen vanaf de markt naar het terrein. Veel kinderen knutselen daarvoor zelf een prachtige lampion.

fakkel actie

In 1980 is Scouting Bladel begonnen met de fakkelactie. Deze actie bracht vele jaren een mooi geldbedrag op.

grote verbouwing

oprichting vereniging scouting sint willibrord bladel